Georgian English Russian
სტატიები
24
თანამედროვე საზოგადოების, მედიისა და კულტურის მოდერნიზების შესავალი


ზოდვა რადასი

პორტოს (პორტუგალია) უნივერსიტეტის დოქტორანტი

ხელოვნების ფაკულტეტი: სოციოლოგიის დეპარტამენტი

საკონტაქტო ინფორმაცია: +351 936 793 799

ელ-ფოსტა: zodwar@gmail.com

 

იდენტურობის საკითხში არსებობს სამი განსხვავებული კონცეფცია კულტურულ იდენტურობაში, რომელიც მოიცავს განმანათლებლობის, სოციოლოგიურ და პოსტმოდერნიზების საკითხებს. განმანათლებლობის თემის იდენტურობა უნდა იყოს ორიენტირებული, ერთიანი და რაციონალური. სოციოლოგიური სუბიექტის იდენტურობაში აისახება თანამედროვე სამყაროს მზარდი სირთულე და ცნობიერება, რომ ადამიანები არ არიან ავტონომიური და თვითმყოფადები. პოსტმოდერნისტულ პერიოდში სუბიექტს არ გააჩნია ფიქსირებული, არსებითი ან მუდმივი იდენტურობა. სტატიის მთავარი თემაა გვიანდელი თანამედროვეობის ცვლილება, რამაც გამოიწვია გაურკვევლობა ჩვენს იდენტურობაში. ამას ასევე  ხსნი ეროვნული კულტურები, რომლებიც შეიცავენ სუბკულტურებს, რომლებსაც აქვთ სახვა ღირებულებები, ვიდრე საერთო საზოგადოება, სევე გლობალიზაცია, რომელიც გავლენას ახდენს კულტურულ იდენტობაზე. სტატია ასევე განმარტავს ენერგეტიკის სფეროს, რომელიც მოიცავს ფართომასშტაბიან და მცირე წარმოებას. კულტურული წარმოება მოიცავს კულტურის გაგებაში ფართო სპექტრსსხვადასხვა დარგების ავტონომიაშინაშრომი  ამახვილებს ყურადღებას სხვადასხვა სფეროების ავტონომიაზე, ასევე სფეროებს შორის ურთიერთკავშირიზე. გარდა ამისა, სტატია განიხილავს პროდუქციასა და მოხმარებასთან დაკავშირებულ ურთიერთობას. აბოლო, აქ საუბარია კულტურულ შუამავლებზე, რომლებიც დაკავშირებულია კულტურული კომენტარებით მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებში.

საკვანძო სიტყვები: იდენტურობა, კულტურა, საზოგადოება, გლობალიზაცია, ავტონომია, ურთიერთდაკავშირება, წარმოება, მოხმარება.

მთავარი რედაქტორი

ლოიდ ქარჩავა

მთავარი რედაქტორი და სარედაქციო კოლეგიის თავმჯდომარე,

ბიზნესის ადმინისტრირების დოქტორი, პროფესორი;

საქართველოს მეცნიერთა საბჭოს თავმჯდომარე;

საქართველოს ბიზნესის მეცნიერებათა აკადემიის ნამდვილი წევრი;

ფაზისის საერო-მეცნიერებათა აკადემიის ნამდვილი წევრი.